Minggu, 15 April 2012

(¯`*•.¸☆♥ CINTA Dari-MU ♥☆¸.•*´¯)



بِسْــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Assalamu'allaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

(¯`*•.¸☆♥CINTA Dari-MU♥
Ya Allah, disaat aku leka dengan cinta dunia ini,aku menjadi lupa akan cinta dari-Mu,
walaupun aku pasti cinta dari-Mu ini tak terbanding nilainya dengan nikmat dan cinta yang ada di dunia ini



(¯`*•.¸☆♥Ya Allah, disaat aku mencari cinta seorang insan yang haram bagiku,aku menjadi lupa akan janji azab neraka yang telah Engkau janjikan kepada mereka yang ingkar terhadap-Mu,
setiap detik dalam hidupku penuh dengan dosa,
ujian dan dugaan dunia yang sementara,
tetapi aku menjadi mabuk dengannya,
aku menjadi alpa dengannya walaupun ku tahu nikmat itu tidak kekal selamanya...
nikmat itu tidak seindah nikmat yang Kau kurniakan kepada ku.



(¯`*•.¸☆♥Ya Allah, aku bermohon kepada-Mu disaat aku lemah,disaat aku dalam keadaan hina,
disaat aku kesedihan,disaat aku memerlukansesuatu,
sesungguhnya aku tidak pernah ikhlas dalam mencintai-Mu



(¯`*•.¸☆♥Ya Allah jadikanlah taubat ini taubat yang Engkau berkati,yang Engkau redhai agar aku dapat mencapai cinta yang abadi terhadap-Mu,
Kurniakanlah aku rezeki yang melimpah-ruah dan jika rezeki itu mampu menjadikan aku lupa akan-Mu,maka Kau jauhilah aku dari rezeki itu agar aku dapat mengekalkan rasa cintaku kepada-Mu...
pada hari yang indah ini aku bermohon kepada-Mu agar diambil rohku disaat aku sedang bersujud kepada-Mu dalam sholat jumaatku,sesungguhnya Kau makbulkanlah doaku ini Ya Allah...



(¯`*•.¸☆♥Ya Rahman,Ya Rahim...
tiada cinta yang seikhlas cinta-Mu,
tiada kasih yang seagung kasih dari-Mu,
tiada sayang yang mampu menandingi sayang dari-Mu...



(¯`*•.¸☆♥Ya Allah...
hindarilah aku dari kesesatan,
dari kecelakaan,
dari segala bala-bencana dan dari siksaan api neraka-Mu
berkatilah hidupku,
rahmatilah segala ilmu dan rezeki yang telah aku terima dari-Mu selama ini,
kurangkanlah azab kuburku,
kurangkanlah azab sakratulmautku Ya Allah...
jadikanlah aku dalam golongan mereka yang beriman dan mencintai-Mu
hindarilah aku dari penyakit cintakan dunia Ya Allah...
Sesungguhnya Kau Maha Mengetahui lagi Maha Bijak sana...


Aamiin ya Rabbal'aalamiin

Tidak ada komentar:

Posting Komentar